يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن، شماري از پايگاه هاي نظامي عربستان در مناطق مرزي «جيزان» و «نجران» را با موشک و توپخانه هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري رسمي يمن (سبأ)، يک منبع نظامي روز چهارشنبه گفت که يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي چند فروند موشک به پايگاه هاي القرن، قائم زبيد و جنوب الکبري و قريه سودانه شلکيک کرد.

نيروهاي يمني همچنين پايگاه هاي «المصفق» و «الرمضه» را هدف حملات توپخانه اي قرار دادند که در پي آن، سربازان سعودي با خودروهاي نظامي از اين پايگاه ها گريختند.

يگان موشکي ارتش همچنين پايگاه «شرق الحماق» را با چند فروند موشک پيشرفته «گراد» هدف حمله قرار داد که به زخمي شدن شماري از نگهبانان اين پايگاه انجاميد.

عربستان با حمله به فقيرترين کشورعربي منطقه مي خواهد عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي را به حاکميت بازگرداند و از قدرت گرفتن نيروهاي مقاومت مردمي که امنيت شهرهاي يمن را در اختيار دارند، جلوگيري کند.

متجاوزان در اين مدت پيوسته غير نظاميان را هدف قرار داده اند و تنها در يک مورد با حمله به يک مجلس عروسي 131غير نظامي يمني را به قتل رساندند.

عربستان و 9 کشور عربي ديگر به جز عمان با حمايت آمريکا از ششم فروردين، حملات هوايي، دريايي و زميني را عليه نيروهاي مقاومت مردمي يمن آغاز کرده اند و تاکنون بيشتر تاسيسات زيربنايي، خدماتي، بيمارستان ها، مدارس و منازل مردم اين کشور را بمباران کرده اند.

در اثر اين حملات تاکنون حدود 22هزار نفر از جمله زنان وکودکان کشته يا مجروح شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    از ولادمیر پوتین اسلحه دوشپرتاب و خمپاره 120 و دوشکا و تیربار بگیرین و بدین یمن تا پایگاه و فرودگاه را بزنند و با تانک و توپ و بمب مجاورتی حین حمل و نقل کاروان عرعرستانی ها انها را از راه دور منهدم کنند.
  • علی ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    خوب نمیشه نیروهای مقاومت قبول کنند که «منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي» به حاکمیت برگرده و بعد که برگشت دو سه روز دیگه یه موشک حرومش کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس